03 octubre 2014

La Diputación estudia rehabilitar el local de ensayo del "Raval Jussà" de Albaida


El passat dimarts 30 de setembre de 2014, el President del Raval Jussà, Abelardo Cortés junt a l’Alcalde d’Albaida Josep A. Albert, es reuniren amb el vicepresident de la Diputació de Valencia Juan José Medina per fer-li arribar les necessitats d’ampliació de la seu del Grup de percussió, metall i dolçaina per poder fer front als nous reptes que s’estan esdevenint.

El Raval Jussà compta amb una plantilla de més de 50 músics que a dia de huí tenen que assajar per grups ja que tots no caben dintre del local.

A més la necessitat donat el gran esforç que està fent el Raval Jussà per recuperar tradicions per al poble que han caigut en l’oblit i instruments tradicionals que estan en desús i des de fa ja un temps han començat a estudiar-los i fer-los sonar. Cosa que enllaça amb el projecte de crear una Escola de música tradicional a Albaida per tal de promoure aquest tipus de música, instruments i tradicions.

Des del Raval Jussà esperem que aquesta reunió aclaridora ajude a que la subvenció que ha sigut demanada siga una realitat.

NOTA DE PRENSA
La Diputación estudia rehabilitar el local de ensayo del "Raval Jussà" de Albaida
·         El vicepresidente Medina se ha reunido con el alcalde del municipio de la Vall d’Albaida, J. Antoni Albert, y el presidente del "Grup de Percussió Metall i Dolçaines Raval Jussà"



02/10/2014
El alcalde de la localidad de la Vall d’Albaida, Josep Antoni Albert, y el presidente del "Grup de Percussió Metall i Dolçaines Raval Jussà" de Albaida, Abelardo Soler, han visitado esta semana la Diputación de Valencia con el fin de solicitar ayuda para la rehabilitación y ampliación del local de ensayo de la “colla”.
 
El edificio, ubicado en las viejas escuelas municipales, fue cedido por el consistorio local a la asociación de música, “por lo que necesitamos la ayuda de la Diputación para mejorar su estado y que pueda adaptarse a su actividad diaria y necesidades reales”, ha informado el alcalde.
 
El primer edil se ha reunido con el vicepresidente primero de la corporación provincial, Juan José Medina, para exponerle la situación del local musical y los inconvenientes “que necesitamos reparar, ya que se trata de una agrupación musical arraigada en el municipio y con mucha proyección”.

Por su parte, según ha informado Abelardo Soler, “es fundamental para la asociación contar con un espacio más amplio, puesto que tenemos que ensayar por grupos para poder sacar las cosas adelante”.


La compañía musical “Raval Jussà” está formada por más de 50 miembros y entre sus objetivos se encuentra recuperar viejas tradiciones festivas municipales e instrumentos que se encuentran en desuso.

No hay comentarios: